HATÁRTALANUL!

2022/2023

2021/2022

2020/2021
A beadott pályázat sajnos nem nyert támogatást.

2019/2020
A koronavírus helyzet miatt, sajnos lemondásra került.

2018/2019
Muravidék és Muraköz gyöngyszemei

2019. április 10-11-12-én a Schéner Mihály Általános Iskola 30, a magyarbánhegyesi Kossuth Lajos Általános Iskola 4 tanulója, 3 fő pedagógus kíséretével, vett részt szlovéniai kiránduláson, a HAT-18-01-1119 Határtalanul! Muravidék és Muraköz gyöngyszemei pályázat keretein belül. A gyermekek és kísérőik megismerkedtek a magyar lakta területek földrajzi, történelmi és kulturális értékeivel.
A csoport maradandó élményekkel tért haza!

2017/2018
Határtalanul-kirándulás

Iskolánk 7. évfolyamos tanulói április 25-től 27-ig a Határtalanul-pályázat keretében Szlovákiába utaztak. A tanulmányi kirándulás témája a Felvidék technikai és kulturális öröksége volt.
A programjaink igen változatosan alakultak. Az 1. napon igen korán, 5.30-kor indultunk. A határt átlépve a komárnói várban kezdtük a programunkat, majd Ógyallán, az obszervatóriumban bővítettük csillagászati ismereteinket. Ezután Gútán, Medgyesegyháza testvértelepülésén tettünk egy sétát, ahol a hajómalmot és a híres fahidat néztük meg. A szállásunk Deákiban, az Európa Panzióban volt.
A 2. napon a bányavárosokba látogattunk: Körmöcbányán a pénzverdében megláttuk, hogyan készül a pénz, Selmecbányán a bányamúzeumban sétát tettünk a tárnában, és megcsodálhattuk Besztercebánya szépségeit.
A 3. napot Jókán, a helyi magyar általános iskolában kezdtük, ahol nagyon szép példáját láthattuk a külhoni magyarság hazaszeretetének és kitartásának. A jókai vízimalmot sem hagyhattuk ki. A nap hátralevő részében Szlovákia fővárosa, Pozsony megismerése volt a programunk.
Köszönjük a szervezést osztályfőnökeinknek, Hrabovszki Tünde és Nagyné Papp Erika tanár néniknek!

Máté Kata Panna
7. b osztályos tanuló

2016/2017
Magyar mágnások Felvidéken

2017. május 17-én indultunk el  Medgyesegyházáról  Szlovákiába. 4 kísérő tanárunk vigyázott ránk, a 36 fős hetedikes diákokból álló kis csapatra.

Utunk első állomása a Malonyai Arborétum volt. Itt láthattunk egy gyönyörű kastélyt, tavat és rengeteg egzotikus növényt. Második úticélunk a Bajmóc vára volt. Ez a vár arról nevezetes, hogy többek között itt élt a Pálffy család, Csák Máté, és Mátyás király is. Különlegességei közé tartozik a több mint 700 éves hársfa, amit még Csák Máté ültetett. De a vár alatti cseppkőbarlangról se feledkezzünk meg, ami káprázatos volt. Ezek után a szállás felé vettük az irányt, ahol kipakoltunk és megvacsoráztunk.

Csütörtökön korán keltünk, megreggeliztünk, majd elindultunk Losoncra. Itt egy helyi iskolát látogathattunk meg. Elénekeltük a nekik szánt dalunkat, és átadtuk ajándékainkat. Kaptunk lehetőséget arra is, hogy jobban megismerjük egymást a helyi gyerekekkel. Beszélgetéssel és focival töltöttük el velük az időt. Következő állomásunk Körmöcbánya volt, ahol a történelmi Magyarország legjelentősebb pénzverdéjét tekintettük meg. Körmöcbányáról Besztercebányára utaztunk. Harckocsikat, tankokat, repülőket és különböző fegyvereket néztünk meg. Végül visszatértünk a szállásunkra. Vacsora után volt időnk megismerkedni más kirándulókkal, és a gyönyörű környezettel. Az estét egy zenés mulatsággal zártuk, ahol mindenki remekül érezte magát.

Péntek reggel a fantasztikus reggeli után búcsút vettünk a szállásunktól, majd először a Dobsinai jégbarlangot nézhettük meg. A barlanghoz az út egy meredek hegyoldalon vezetett, azonban megérte a fáradozást, hiszen varázslatosak voltak a jégképződmények.  Második állomásként a betléri Andrássy-kastélyt látogattuk meg. Itt betekintést nyerhettünk a grófi családok életébe. Vadászkastélyhoz híven tele volt trófeákkal, festményekkel, különböző századi bútorokkal, és még sorolhatnánk. Innen a Füleki várba utaztunk. A sok érdekes, régi tárgy, és maga a vár nagyon szép volt, de a kilátást még elbűvölőbbnek tartottuk. Végül hazaindultunk.

Sok újat tanultunk, és élményekkel gazdagodva tértünk vissza. Remekül éreztük magunkat, ez volt eddigi legjobb kirándulásunk.
Krajcsi Izabella Dóra 7.b

2015/2016
Felvidéki nagy íróink
2016.május. 10.-én korán reggel a medgyesi 7. évfolyamos tanulók és 4 kísérő tanáruk indult el Szlovákia felé.

Az utunk elég hosszú volt, de nagyon kellemesen telt. Amikor Szlovákiába értünk, először Szlabonya felé vettük az irányt, ahol Mikszáth Kálmán emlékházát néztük meg. Nagyon érdekes volt. Voltunk még ezen a napon Alsósztregován a Madách kastélyban, Füleken és Somoskőn is. Füleken és Somoskőn várakat néztünk meg, sok új információval gazdagodtunk. A nap végére megérkeztünk a szállásunkra, ami egy szép kis otthonos hely volt, minden tökéletes volt.

Második nap először Besztercebányára látogattunk, ami szerintem nagyon szép város. Ez a település tetszett a  legjobban a kirándulásunk alatt. Délutánra Selmecbányára értünk, ahol bányalátogatást tettünk. Ez azért volt hatalmas élmény, mert amellett, hogy betekintést nyertünk a bányászok munkájába, mindezt bányászruhába öltözve tehettük meg. Utolsó állomásunk ezen a napon Zólyom vára – Balassy Bálint szülőhelye volt.

Harmadik nap Bátkára mentünk először, ahol a helyi iskolába látogattunk el. Második úti célunk Betlér volt, ahol az Andrássy kastélyt tekinthettük meg. Ez a kastély tetszett nekem a legjobban, kívül-belül nagyon szép volt. A harmadik és egyben utolsó állomásunk Kassa volt, ahol városnéző sétát tehettünk. Ezek után indultunk haza.

Élményekkel tele érkeztünk vissza Medgyesegyházára. Fantasztikusan érezte mindenki magát. Ez egy szuper kirándulás volt.
2014/2015
Szlavónia és Bácska magyar emlékei

A medgyesegyházi Schéner Mihály Általános Iskola 51 hetedikes diákja és 6 pedagógus utazhatott el 2015. június 3. és 5. között a Határtalanul! Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek című pályázat keretén belül Horvátországba és Szerbiába. A pályázat címe: Szlavónia és Bácska magyar emlékei.  A projekt száma: HAT-14-01-0549. Az utazás az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő támogatásával jöhetett létre. A kirándulás célja az volt, hogy a gyerekek bővebb ismereteket szerezzenek a határon túl élő magyarság életéről, szokásairól, hagyományairól, növény és állatvilágáról. Megemlékeztünk a Nemzeti Összetartozás Napjáról és a dél-szláv háborúban elesettekről. Útvonalunk Pélmonostor, Bellye, Eszék, Kopács, Kórógy, Gyakovó, Laskó, Vukovár, Újlak, Futak, Szabadka volt. A kirándulás résztvevőinek felejthetetlen élményben volt részük ez alatt a három nap alatt.

2013/2014

A HATÁRTALANUL program keretében az iskola 7.a és 7. b osztályos tanulói - 38 gyerek és 4 kísérő pedagógus- három napos erdélyi kiránduláson vett részt az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és a medgyesegyházi önkormányzat jelentős anyagi támogatása segítségével. A színes és változatos programok azokhoz a neves irodalmi és történelmi személyekhez kapcsolódtak, akikről a gyerekek már eddig is tanultak vagy csak 8. osztályban ismerkednek meg velük ( Kazinczy, Petőfi, Ady, Kölcsey, Szent László…). Kolozsvár és Nagyvárad nevezetességei lenyűgözőek. De ezek mellett olyan apró településeken is megfordultak, mint Sződemeter, ahol Kölcsey született, vagy Érmindszent, ahol Ady látta meg a napvilágot. A három nap alatt a tarsolyukat megtöltötték rengeteg élménnyel és ismerettel, amelyeket későbbi tanulmányaik során is hasznosítani tudnak.

2012/2013
Barangolás a délvidéki képzőművészet és építészet világában

Azonosító száma: BGA-12-HA-01
A kirándulás összköltsége: 1.216.610 Ft, melyet a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. és a Medgyesegyháza Városi Önkormányzat finanszírozott.

A ’Határtalanul!’ program keretén belül a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. pályázati felhívást hirdetett a határon túli magyarsággal kapcsolatos ismeretek bővítése céljából. Ennek köszönhetően iskolánkból 45 fő, hetedik évfolyamos diák és 5 kísérő pedagógus délvidéki kalandozáson vett részt 2013. március 13-15. között. A három napos kirándulás során tanulóink több délvidéki település történelmi, képzőművészeti, építészeti, vallási és irodalmi látványosságait tekinthették meg.

A meglátogatott délvidéki települések és programok:
  • Kelebija (lipicai ménes, Fiáker Múzeum, Majur-villa)
  • Szabadka (Városháza, korzó, Raichle-palota)
  • Bajmok (katolikus templom, ortodox templom)
  • kaponyai csata emlékműve
  • Kishegyes (pékmúzeum, kürtöskalácssütés, Ady Endre Általános Iskola: ajándékkönyvek átadása, közös sportfoglalkozás, Szent-Anna templom, kézműves foglalkozás)
  • Óbecse (Lurkóház, ajándékok átadása)
  • Zenta (Városháza, a Városháza tornya, március 15-i ünnepség, zentai csata emlékműve)
  • Magyarkanizsa (Városháza)
  • Pétervárad (péterváradi vár)
  • Újvidék (korzó, Városháza, katolikus templom, görögkeleti székesegyház)
  • Karlóca (Karlócai békehozó Miasszonyunk kápolna
  • Bácskossuthfalva (Kossuth-szobor megkoszorúzása)
  • Bácstopolya (Tájház, kovács- és bognárműhely)
  • Palics (Palicsi tó, víztorony)

Medgyesegyházi Nebulókért Alapítvány

Köszönjük az adó 1 %-ának felajánlását!